Read the following passage and mark the letters A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions: 

This rapid transcontinental settlement and these new urban industrial circumstances of the last half of the 19th century were accompanied by the development of national literature of great abundance and variety. New themes, new forms, new subjects, new regions, new authors, new audiences all emerged in the literature of this half century.

As a result, at the onset of World War I, the spirit and substance of American literature had evolved remarkably, just as its center of production had shifted from Boston to New York in the late 1880s and the sources of its energy to Chicago and the Midwest. No longer was it produced, at least in its popular forms, in the main by solemn, typically moralistic men from New England and the Old South; no longer were polite, well-dressed, grammatically correct, middle-class young people the only central characters in its narratives; no longer were these narratives to be set in exotic places and remote times; no longer, indeed, were fiction, poetry, drama, and formal history the chief acceptable forms of literary expression; no longer, finally, was literature read primarily by young, middle class women.

In sum, American literature in these years fulfilled in considerable measure the condition Walt Whitman called for in 1867 in describing Leaves of Grass: it treats, he said of his own major work, each state and region as peers "and expands from them, and includes the world ... connecting an American citizen with the citizens of all nations." At the same time, these years saw the emergence of what has been designated "the literature of argument," powerful works in sociology, philosophy, psychology, many of them impelled by the spirit of exposure and reform. Just as America learned to play a role in this half century as an autonomous international political, economic, and military power, so did its literature establish itself as a producer of major works.

Question: The main idea of this passage is________.  

A.

A. that the new American literature was less provincial than the old  

B.

B. that World War I caused a dramatic change in America  

C.

C. that centers of culture shifted from East to West  

D.

D. that most people were wary of the new literature  

Đáp án và lời giải
Đáp án:A
Lời giải:

Đáp án A

Ý chính của bài là : the new American literature was less provincial than the old

Văn học Mỹ mới có tính lẻ tẻ hơn văn học cũ Văn chương, ít ra là các thể loại chính, không còn chủ yếu được viết bởi những người nghiêm trang, đạo đức tiêu biểu từ Tân Anh Cát Lợi và miền Nam cũ; không còn việc những người trẻ lịch sự, ăn mặc đẹp, chú trọng ngữ pháp, thuộc tầng lớp trung lưu là những nhân vật trung tâm trong tác phẩm; không còn việc các tác phẩm được đặt ở những địa điểm và thời gian xa xăm; không còn việc tiểu thuyết, thơ, kịch, lịch sử chính quy là các thể loại được chấp nhận khi thể hiện văn chương; cuối cùng, không còn việc văn chương chủ yếu chỉ được những phụ nữ trẻ trung lưu đọc. => Văn chương mới của Mỹ có tính lẻ tẻ hơn văn học cũ.   

Bạn có muốn?

Xem thêm các đề thi trắc nghiệm khác

Chia sẻ

Một số câu hỏi khác có thể bạn quan tâm.